Plenér v Chorvátsku

Piatok – 7.9.2012 15:00 h. Skupinka mladých študentov a ich učiteľov  postávajúcich pri svojich kufroch a očakávajúcich, čo prinesie tento týždeň pri mori. Chorvátsko. Prinesie slnečnú oddychovú dovolenku spojenú s maľovaním, kreslením, fotením a plávaním?  Alebo aj zábavu, voľný čas, čarovný pobyt pri vytúženom mori...?

Nástup do autobusu je trošku chaotický, každý hľadá svoje miesto, ukladá batožinu a kontroluje, či  predsa len niečo nezabudol. Máme všetko, nič sme nezabudli a sme všetci. Úspech. A sme na ceste. Ešte vyzdvihnúť  spolužiakov  v Poprade a začiatok cesty je za nami. Cestu v autobuse spríjemňujú prestávky, pozeranie  filmu  a nakoniec v neskorých nočných hodinách spánok. A je konečne ráno, väčšina žiakov  je nevyspatá, ale väčší kus cesty je za nami. Už iba pár hodín a sme na mieste. Míňame tabuľu s nápisom Tribunj. Stojíme. Ďalší chaos a zmätok pri vyberaní kufrov a ich ťahania do penziónu Modrý Rak. Učitelia rozdelia izby,  my sa vyberáme poobzerať si okolie, samozrejme, nádherné more a miestnosť, kde sa budeme stravovať. Na prvý deň pohodička.

Pred nami víkend. Učitelia sa rozhodli venovať nám prežitie soboty a nedele  podľa vlastného uváženia, či už spoznávaním Tribunju, opaľovaním sa, plávaním alebo zábavou na diskotéke...

Pondelok ráno: Máme presný časový rozvrh, čo a ako. Absolvujeme výlet loďou do historického mesta Šibenik, kde sa zoznámime  s jeho zaujímavou históriou. Západ Slnka sledujeme z malebného ostrova. Cestou  späť sa začína diskotéka na lodi, kde sa výborne zabávajú učitelia so žiakmi. Prístav sa blíži a diskotéka končí.

Ďalší nádherný deň pri mori – utorok. Ráno opäť slnečné, prežité pri mori a v mori, mnohí ho strávili maľovaním okolitej prírody, miestnej architektúry či prístavu. Osobné voľno máme samozrejme, tiež. Strava je celkom dobrá.

V stredu prebehol volejbalový zápas medzi učiteľmi a žiakmi a večer sa učitelia rozhodli spestriť nám deň dlhšou prechádzkou do asi tri kilometre vzdialeného mesta Vodice. Poobzerali sme si mesto, prešli obchody, kaviarne, cukrárne... a cesta naspäť nám trvá zrejme trošku dlhšie kvôli únave.

Vo štvrtok nám počasie nepraje a tak sedíme na izbách a dokončujeme začaté výkresy. Poobede sa presúvame do jedálne, zatiaľ čo vonku husto a výdatne prší. V jedálni pokračujeme v maľovaní a netrpezlivo čakáme na večeru.

V piatok sa takisto prebúdzame do daždivého dňa a zimy. V tento nie veľmi pohodový deň sme uskutočnili výstavu svojich prác a prezentáciu fotiek. Snažíme sa zbaliť posledné veci, ale veľmi sa nám nedarí, je toho veľa. Odnášame akosi viac, než sme si priniesli. Záhada!

Posledné ráno. Sobota. Balíme si veci, dávame do poriadku apartmány, naraňajkujeme sa a do deviatej musíme izbu uvoľniť pre ďalších hostí. Batožinu si ukladáme do na to určenej miestnosti a do 16:00 hod. máme voľno. Každý ho prežije, ako chce. Buď nostalgickou prechádzkou, alebo len tak, posedávaním na letnej terase, dokupovaním suvenírov... Pomaly sa blížime naposledy k penziónu, kde sa opakuje chaos v podobe vyberania kufrov a ich opätovnému ťahaniuk autobusu. Nasadáme a naskytá sa nám posledný výhľad na Tribunj. Šofér nám zapína Dva a pol chlapa... Cesta naspäť síce ubehne oveľa rýchlejšie, ale je o to náročnejšia, pretože sme unavení, dolámaní, ale šťastní, že sme doma, na Slovensku.

Pobyt pri mori splnil naše očakávania: oddýchli sme si, zažili sme kopec zábavy a pritom sme naplnili svoje umelecké ambície kreslením a fotením!

Simona Budzáková, 2.B

...fotky...

...práce študentov...

...práce študentov (odbor FD)...